UA-39839136-1

tiistai 8. joulukuuta 2015

LUUKKU NO:8 & ARVONTA

Tänään on minun vuoroni Onni-blogien joulukalenterissa. Eilen oli Kauniskaikuu ja huomenna on Ihmemutsin vuoro. Sen verran voin raottaa joulukalenteria että upeita postauksia kaikki tyynni :)

Mietiskelin eilen..,tai taisi se jo olla tätä päivää, luukun aihetta? Itse olen sellainen jouluhörhö ja vasta nyt kypsemmällä iällä olen hokannut etteivät kaikki oikeasti olekkaan jouluihmisiä. Itse asiassa tuo siippani taitaapi olla sellainen. Hällä tuntuu stressi nousevan juhannuksena kun ostan ensimmäisen joululahjani varastoon..Lokakuussa alan jo höpötellä ja kysellä mihin aikaan aattona syödään ja että mitä syödään? Jokaiselta utelen joulupöydän must-juttua. Yleisin vastaus on että haloo! Nyt on lokakuu! Ei voi tietää millon haluaa syödä tai että mitä haluaa syödä? Mun mielestä ihan selkeää:klo 17 0n hyvä ja kinkkua , laatikoita , spesiaalilihapullia.... Daa? 
 Katselen jotta minkäslaiset verhot viime jouluna olikaan ja funtsin mihin astiaan hyasintit somistellaan.. Meillä toinen hihhuloi ja toinen repii hiuksiaan! Enkä mä sitä pahalla tarkoita tai että nyt lähet metsään katsomaan eukolle kelpaavaa kuusta! Tai no....
 Eikä tästä kauaa aikaa ole kun vielä halusin taata omalla nimelläni varustetun paketin olemassaolon ja ostin sellaisia itselleni! Siis jos joku on pakettien perään niin MIINÄÄ!
 Tälle joululle saimme kuin saimmekin olohuoneen katon ja lattian maalattua. Milläs muulla värillä kuin valkoisella! 


 Uulatuotteen lattiamaalia.. Puolikiiltävää niin moppi suorastaan laulaa tuolla pinnalla..joka toinen päivä..




Soffia on pyöritelty ees taas etsien optimaalista töllöttimen katselu kulmaa.. aikas vaikeeta vaikka tilaa piisaa.

 Edelleenkään ei ole katossa valaisinta koska olkkarin pöytä saattaa vielä seilata metri tolkulla :) Ei osata päättää.... Aikuiset ihmiset! Eikä lähes reiättömään kattoon voi kymmentä lampunpaikkaa laittaa!
 Koska katton ja lattian rinnalla olkkarissa pari majailevaa hyllykköä näyttivät kellertäviltä oli nekin pakko maalata ja sitten kun sutiin kerran jäi maalia , sai halkojen säilytyksessä käytettävä puulaatikkokin uutta kirkasta väriä pintaansa. Jeanne d'Arg Livingin sabluunaa apuna käyttäen töpöttelin kylkeen vielä ihana  kuvion.
Näillä pientä pintaremppaa asioilla on tapana paisua eikä tässä mitään kiirusta ole.. Jouluunkin on vielä muutama viikko ;)




 Kyllä nyt meidän huushollin 5 miestä tietävät jotta klapejahan tuolla laatikossa on! Eikös ihan ilmiselvä vinkki kyljessä :)




Jotakin ntämä valkaistu olkkari vielä kaipaa. Huonekalujen ,tvn ja mattojen rytmi on hukassa.
 Uusi upea lattia on vuorattu matoilla ettei jotain 45 kiloa painavan koiran kynnet sitä heti naarmuttaisi..
Kuoritaan lattia jouluksi esiin ja seuraavan kerran Vintage-remmiläisten tullessa tupatarkastukselle :)
Hieman jouluvalaistusta olen jo laittanut. Tai oikeastaan vasta. Nuo sytokeikat pikkasen haittaavat harrastuksia mutta eiköhän se tästä... 
Ihania Airamin valkohopeisia paperitähtiä...

 Jouluhan on rauhan ja rakkauden aikaa. Se mitenkä siihen pisteeseen pääsee onkin sitten eri juttu. Onneksi omat ja lasten harrastukset: sähly , taekwondo ja ammunta jäävät joululomille. Ehtii sitten keskittyä siihen tärkeään:perheeseen ja sen hauskuuttamiseen.


Liittyen maalausinspiksiini minulla on ilo yhteistyössä Keltaisen kartanon Ninan kanssa arpoa Jeanne d'Arg Livingin  Vintage paint kirja. Opuksessa on sivuja ja mahottomasti vinkkejä kauniine kuvineen.









Osallistumaan pääset kommentoimalla: oletko jouluihminen vaiko etkö? Meneekö huusholli mullin mallin?




48 kommenttia:

  1. Siellä on täysi tohina! En ole jouluihminen. Olen kesä- ja kukkaihminen.

    VastaaPoista
  2. On se luojan lykky, ettei meillä kukaan kysy monelta syödään ja mitä :D. Kun ei vaan kertakaikkiaan voi tietää..
    Ja se ikuinen jouluaaton kidutus iltaan asti oli ihan just sitä kaikkein hirveintä. Miksi piti maha kurnien odottaa iltaviiteen tai kuuteen? Miksei voinut syödä aiemmin kun kerran oli nälkä ja miksei niitä lahjojakin voinut jakaa jo päivällä, niin olis ehtiny vähän touhu rauhottua ennen nukkumaanmenoa. Huuuuh. Mää niin kärsin pelkästä ajatuksesta, joten ymmärrän kuule sun ukkoa paremmin kuin hyvin tässä :)


    Mutta siis ihan huisi maalausurakka! Ja kyllä tuli valoa olkkariin. Vielä kun sohva ja telkkari päätyy joskus lopullisille paikoilleen, niin kyl kelpaa. Vaikka on sekin ihan kivaa katsella, kun ukkeli kiertää rinkiä sohva selässä ;).

    VastaaPoista
  3. Kyllä on nättiä, niin nättiä. :)
    Itseasiassa en ole ollenkaan jouluihminen, mutta ei minua muiden jouluhössötys haittaa millään tavalla (kunhan se ei kohdistu suoraan muhun). :D
    Nyt on niin houkutteleva kirja, että tosiaankin innolla mukana!

    VastaaPoista
  4. Kaunis valkea lattia .Kyllä olen jouluihminen ja laitelen maltillisesti joulua.
    tyttiklemetti@luukku.com

    VastaaPoista
  5. Meillä on aika maltillinen joulu. Vähän jouluaiheisia koristeita, ei kuusta ja hyvää ruokaa. Jouluvaloja katselen naapureilta.
    karhuoja@gmail.com

    VastaaPoista
  6. Kivoja kuvia! Kirjakin vaikuttaa ihanalle, olen sitä aikaisemminkin haikaillut omaksi. Jouluihmisyydestä en osaa oikein sanoa, en hössötä paljoa, mutta tykkään kyllä laittaa joulua :)
    cherrycloud@luukku.com

    VastaaPoista
  7. En oikeen osaa sanoa, riippuu vuodesta. Viimevuonna joulu tuli korvista ulos, mutta tänävuonna joulu tuntuu ihan mukavalta:)
    katrisirvio@hotmail.com

    VastaaPoista
  8. Olen todella jouluihminen! :) Haluan joka vuosi aloittaa jouluvalmistelut mahdollisimman ajoissa! :D

    mimyy93@gmail.com

    VastaaPoista
  9. Ilman muuta jouluihminen ja komerosta kaivetaan laatikko tolkulla joulukoristeita sisään

    VastaaPoista
  10. Olen jouluihminen, mutta hillitty sellainen :)
    vaatehuttuja(@)gmail.com

    VastaaPoista
  11. En ole mikään jouluihminen, vaikka jouluruokaa tehdään ja kynttilöitä poltellaan. Ei leivota joululeivonnaisia kun kukaan niitä ei syö. Ei tehdä viikkosiivousta kummempaa siivousta eikä paljon koristella kotia. Kuusta nyt ei ainakaan. Jouluna nautitaan rauhasta ja luetaan kirjoja ja kuunnellaan musiikkia. Osallistun arvontaan!

    VastaaPoista
  12. Sen verran perinteitä tykkään kunnioittaa, että joitakin jouluriittejä meillä on, mutta stressiä en tahdo jouluruuista, joulusiivouksesta ja kaikesta joulu-etuliitteisestä. Jouluna on tarkoitus nauttia ja olla rauhassa, katsella kynttilämerta ja joulukuusta. Syödä paremmin. Mitään mullinmallin-juttuja ei tule tehtyä, sillä siivoan enemmälti jo hyvissä ajoin ja teen korttejakin voinnin mukaan. Nyt eka joulu etten tee kaikkia joulukortteja itse, koska en vaan jaksa. En siis aio panikoida ja viedä lopullista jouluiloa ja voimavarojani sen takia.

    VastaaPoista
  13. olen jouluihminen.
    huusholli ei mene mullinmallin.siivoilen pitkin vuotta,niin jää muuhunkin aikaa.
    kikke at live.fi

    VastaaPoista
  14. Minusta tuntuu, että mitä enemmän ikää tulee, sitä enemmän joulusta tykkää. Tuleeko sitä sitten lapseksi taas vai mitä ihmettä... Ainoa miinus joulussa on kaupallisuus, joka on kiilannut sen tärkeimmän sanoman yli, eli yhdessäolon. Ja mitä vanhemmaksi tulee (vaikka en mä vielä mikään vanhakaan ole), niin sitä enemmän tykkään siitä yhdessäolostakin. Ehkä sitä alkaa näkemään tärkeimmät asiat elämässä pikkuhiljaa :)
    talviuninalle(at)gmail.com

    VastaaPoista
  15. Kyllä, olen jouluihminen. Pyrin kuitenkin siihen, etten stressaa joulusta niin paljon. Jouluvalot on se tärkein juttu! (:

    saraana.makela@gmail.com

    VastaaPoista
  16. Suurena jouluihmisenä ehdottomasti mukana myös tässä arvonnassa :)

    VastaaPoista
  17. Aivan ihanan näköistä teillä! WoW. Kaunista. Ja kyllä olen jouluihminen. Tänä vuonna hieman surkuttelen, kun en tunnu ehtivän hössöttää, niin paljon ku haluaisin. Vielä on moni juttu vaiheessa. Juoksen vauvan perässä ja esikoinen uhmailee..aamulla juoksen hädissäni täyttämään joulukalenterin luukkuja. Illalla tulee aina unohdus. Saa nähdä millainen tästä joulusta tulee. Parasta kuitenkin, että sen saa viettää hyvässä seurassa. miramar@hotmail.fi

    VastaaPoista
  18. Kylläpä kirkastui lattia kerrasta! Ja puulootakin komistui ohessa :)
    JOuluihminen, ei voi muuta väittää ja huusholli menee sekaisin ennen joulua, on jo - mutta lähinnä korttientekokaaoksen yms. takia :)
    Muksa kirjanen, arvontaan mukaan tietty.

    VastaaPoista
  19. Jouluihminen henkeen ja vereen. Lahjojen osto aloitetaan, kun juhannus on juhlittu. papaasky@gmail.com

    VastaaPoista
  20. Olen jouluihminen, mutta yritän olla stressaamatta ja nauttia joulun ajasta.
    scooter (at) netti.fi

    VastaaPoista
  21. Elän koko muun vuoden joulua varten ;)

    unelmiaonnesta(at)gmail.com

    VastaaPoista
  22. Upeaa maalausta ja kauneutta.
    Minä olen korviani myöten jouluihminen. Ihana hössöttää ja kynttilän valaistus tuo joulumieltä. Samoin leipomukset. Lumi on tärkeää jouluaattona.

    VastaaPoista
  23. Jouluihminen vailla stressiä joulusta. Laitetaan sen verran kun kivalta tuntuu:)

    VastaaPoista
  24. Tykkään joulusta mutta en turhia hössötä odotan nyt joulua ehkä taas pitkästä aikaa enempi kun eka pienokaisemme joulu edessä

    VastaaPoista
  25. Semisti jouluihminen. Kuusi tulee just jouluksi ja lähtee tapanina. Ajattelin kyllä, että jos tänä vuonna laittaisi kuusen pari, kolme päivää ennen... Muuten ei varsinaisia koristuksia kauhiasti ole, muutama iso harmaa tonttu, kukkia ja kynttilöitä.
    Ennen vanhaan, kantakodissa, syötiin AINA kun telkkarista tuli Samu Sirkan joulutervehdys :) eli se oli varmaankin just tuossa viiden pintaan.

    Aivan mahtava tuo lattia - ja tapetti, olisit voinut sitäkin kuvata vähän enemmän :)

    VastaaPoista
  26. Olen jouluihminen ja hössötäisin enemmänkin, jos olisi aikaa :D
    s.kansakoski(at)luukku.com

    VastaaPoista
  27. Kyllä olen joulu ihminen ja aina ollutkin :)

    VastaaPoista
  28. Löysin tänne Sinun blogiin Onni blogien fb-sivuilta. Olipa mukava kirjoitus, täytyy jäädä lukijaksi :) Niin ja mukana arvonnassa. Olen jouluihminen ja voin samaistua tuohon, että lokakuussa jo kysellään että mihinkä aikaan aattona syödään :D Joululahjat tosin tulee hankittua vasta näin joulun alla.

    VastaaPoista
  29. Mukana. :) Olen jouluihminen, mutta ei mene koti mullin mallin kun olen enimmäkseen töissä.

    VastaaPoista
  30. Olen jouluihminen. Tykkään laittaa rauhassa joulua.
    texas-86 (at) hotmail.com

    VastaaPoista
  31. Olen jouluihminen
    jasmine.ahola-olli@helsinki.fi

    VastaaPoista
  32. Olen kyllä niin jouluihminen, mutta lähivuosien työkiireet juuri joulun alla sekoittavat aina tosi pahasti jouluihmisen aikatauluja, pah. Mukaan kivaan arvontaan Suska Koivulasta.

    VastaaPoista
  33. Iihana kirja!
    No jouluihminenhän minä oon, syntynytkin pari päivää ennen:)
    Aikatauluja ja listoja täytyy jo ajoissa väsätä:)

    VastaaPoista
  34. Olen täysin joulu-ihminen =), mukaan kivaan arvontaan!
    siinatar@gmail.com

    VastaaPoista
  35. Kyllä mä todellakin olen :) Laitoin kuusen jo 1.12 ja nyt on koko koti jo täysin jouluinen :) annukka14@hotmail.com

    VastaaPoista
  36. Olen, todellakin!
    tiinatsi@hotmail.com

    VastaaPoista
  37. Olen ehdottomasti jouluihminen ja rrrrakastan koristella,suunnitella,hankkia lahjoja,suunnitella,suunnitella ja suunnitella...Ukko K. on ihan toista mieltä,ja rahapussi myös;)

    VastaaPoista
  38. Oon tosi jouluihminen, lunta odotellessa. Sitten vuoden vaihteen jälkeen olen saanut tarpeeksi lumesta :D

    Valoisaa viikkoa sinulle <3

    VastaaPoista
  39. Oon jouluihminen!
    Koti ei silti mene mullinmallin... Keittiöön vaihtuu verhot ja pöytäliina, olkkariin sohvatyynyt.
    Sitten jouluvaloja, kynttilöitä, koristeita sinne tänne :) Joulukuusi aatoksi olkkariin.
    Ruokia en ruukaa laittaa, kun ollaan joulunvietto anoppilassa.

    maimyx@gmail.com

    VastaaPoista
  40. Ensiksi: olipa kiva löytää blogisi. Tulen varmasti toistekin. Toiseksi: olen jouluihminen. Jo joulun loputtua alan suunnitella lahjoja tai koristeluideoita (jotka lahjakkaasti unohdan). Koti ei mene mullin mallin, kun on vain yksi ja ainoa mahdollinen järjestys eikä remppaa vielä ole suunnitelmissa. Toki verhot ja tyynyt vaihtuu jouluisiksi ja ja ja ja. Eli arvonnassa mukana hannannamit@gmail.com

    VastaaPoista
  41. Mukana arvonnassa! Onpas mielenkiintoinen kirja. :) Olen jouluihminen, mutta muutostyöt kodissa kohdistuvat lähinnä tekstiileihin ja muihin pikkusisustustavaroihin. Toisinaan tulee siirrettyä aavistuksen verran huonekaluja, mutta isommat rempat jäävät hamaan tulevaisuuteen. :)

    VastaaPoista
  42. Olen jouluihminen, mutta enemmän tunnelmoinnin kuin tavarapaljouden kautta. :)
    leevilotta at luukku.com

    VastaaPoista
  43. Olen sekä joulu- että kesäihminen. Jouluna meidän tunnelma syntyy valoista, kauniista vanhoista koristeista, kierrätysjutuista ja hyvästä syömisestä. Tuo kirja olisi ihana lahja serkulleni!

    VastaaPoista
  44. Olen ehdottomasti jouluihminen! Rakastan kaikkea mahdollista jouluun liittyvää, ja olen aina täpinöissäni koristelemassa, leipomassa, paketoimassa ja fiilistelemässä jo syyskuussa ja meno vain kiihtyy joulua kohti. Asunto ei kuitenkaan mene ihan hujan hajan näin jouluna, vaan yritän toteuttaa fiilistelyäni "hillitysti" :)

    Mukana ollaan ehdottomasti!

    cupido.maxi(at)gmail.com

    VastaaPoista
  45. Jouluihminen todellakin. Tänä vuonna ollaa isännän kans osteltu joululahjoja, itselle ja toisillemme. Sit jouluaattona kuusen alta on jännää katella, ett sainko mä tällasenkin =D Sain kai ku ite oon ostanu =D

    VastaaPoista
  46. ihana kirja!
    Joulufiilistelijä täälläkin...
    kiisu.maki@gmail.com

    VastaaPoista
  47. Oon jouluihminen :) Paitsi jotenkin tänävuonna olen ollut aika maassa kipujen takia, enkä ole saanut joulufiilista kasaan... Joulu tulee joka tapauksessa vaikke fiilistäkään ole.
    Tosin toivon että se tulisi sieltä vielä :)
    Tulen mukaan arvontaan!
    hao@lailanet.fi

    VastaaPoista

Ilahdun pienistäkin sanoistasi :)