UA-39839136-1

maanantai 28. syyskuuta 2015

OMA OLIIVISATONI!

Moikkis

Mä olen NIIN ylpeä!! Olen kaikkien näiden vuosien jälkeen onnistunut saamaan OMASTA OLIIVIPUUSTA SATOA!!
En nyt tarkkaan muista kuinka monena vuonna olen Ikeasta ostanut oliivin. Niiden keski-ikä on saattanut olla sellaisen 4-5 viikkoa...
Yleensä pienemmän puskan olen kotiuttanut mutta tänä vuonna ajattelin palkita itseni oikein puolitoista metrisellä puulla! Poikkeilen usein Ikeassa sytostaatti reissullani.  Miksi sitä muuten puhunkaan sytostaattikeikasta miksen käytä amerikkalaisittain kemoterapiaa? Tai solunsalpaajahoitoa?  Kuulostaisiko se "fiinimmälle"  kuin sytoreissu? Tuohon liittyen olisin kovin iloinen mikäli haluaisit osallistua keräykseeni joko TÄSTÄ tai tuosta blogin oikeasta kulmasta :) 



NIIN SIIS uhrasin tänä keväänä peräti 29,95€ tuohon oliiviini.


 Siinä oli kivasti kukkia jo ostovaiheessa mutta , mutta.. Survoessani sitä auton takapenkille , ropisi siitä kolmasosa penkille.. Sitten unohdin sen pihalle rankkasateen ajaksi sellaiseen paikkaan ettei sillä ollut yhtään suojaa.. Sitten toin sen sterassille katon alle ja Arvakkaas vaan!
 Unohdin kastella! 



Että hoidolliselta kantilta katseltuna olen äärimmäisen ihmeissäni tuosta pallukasta!


YKSI AINOA VIHREÄÄKIN VIHREÄMPI HEDELMÄ/MARJA :)
 
 Eihän se vielä syötävässä kunnossa ole jotenka eipä nuolaista ennenkuin se tipahtaa :))

Koen valtavaa onnistumisen riemua

18 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon!!
    Itse en ole moiseen saavutukseen vielä yltänyt,useamman oliviipuun olen kyllä kuivattanut:):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Samoin! Ehkä noin 7 kappaletta :) Mutta kun sinnikkäästi vaan ostaa aina kesän kynnyksellä uuden niin ehkäpä.. Ei vaan.. tämäkään yksilö ei ole vielä selvinnyt talven yli...

      Poista
  2. Mahtavaa! Eikun sadonkorjuujuhlat pystyyn! :D

    VastaaPoista
  3. Aarre, älä sit vaan mene maistamaan sitä oliivias! Ne maistuu puusta poimittuina ihan valopetroolille ja siinä menee tonkka viiniä et sen maun saa huuhdeltua huulilta! ...kokemusta on... Mut onneks olkoon, se on söpö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyi! Yliarvostettu oliivi :) Eikä täältä metsässä asuessa mitään tonkallisia löytyisi! Kuravettä kyllä! juu onhan se söpö :) Voisipa sanoa että kommelluuksien kautta voittoon!

      Poista
  4. Onneksi olkoon - ei onnistuisi tältä viherpeukalolta;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Suoranainen ihme :) Antaas kattoo muuttuuko ihan omia aikojaan ..ruskeaksi :)

      Poista
  5. :) ihanaa!!! Minun puu ei satoa anna, mutta kaunis se on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! KAunis on... Pitääkin googlettaa talvihoito :)

      Poista
  6. Mielikuvittelen sut makoilemaan siihen puun alle ja odottamaan, kun sato tipahtaa suuhun :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti ei tipu juuri silloin kun vahvasti vedän henkeä sisäänpäin kuorsatessani :)

      Poista
  7. Kyllä nyt on tuumattavaa, mitä kaikkea tuosta voikaan tehdä :) Mutta hieno tunne se on kun jokin erikoisempi juttu onnistuu ja tuottaa satoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ihan vielä säilöntälientä keitellä mutta onnistumisen riemu on upea :)

      Poista
  8. Mahtavaaa!!!! Mä en ole edelleenkään vielä koskaan saanut Oliivipuuta kotiini. Siellä missä minä olen, ei varmasti ole oliivipuuta myynnissä. Voisit seuraavalla Ikean terveysreissullasi napata mullekin yhden mukaan.. jookos ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Mutta vasta keväällä :) Nyt näissä on sesonki ohi mutta heti huhtikuulla tuon sulle!

      Poista
  9. Vaali tuota nyt, ettei se vaan tipahda. Liimaa vaikka kiinni. Sit ku se on kypsä, voit vaikka säilöä sen =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun tuurilla se kyllä tippuu ennen aikojaan ja Pyry syö sen :)

      Poista

Ilahdun pienistäkin sanoistasi :)